Danske Bankin ylläpito Asteri Monipankissa päättyy talven 2020 aikana. Danske Bank siirtynee 4k-varmennetekniikkaan, jota ei toistaiseksi tueta Monipankissa. Ajankohtaisen tiedon varmenteiden uusimisesta ja mahdollisesta toiminnan tilasta voit kysyä Atsoftin asiakaspalvelusta.
Päivitys pe 27.12.2019 klo 13:04: Dansken yhteys toimii jälleen. Lähti toimimaan ilman näitä ohjeita.
Häiriöt jatkuivat edelleen (toimii, ei toimi, toimii, ei toimi ...) 28.12. osassa Dansken palveluita
Danske Bank tiedottaa twitter tilillään asiasta:
Tweets by DanskeBankFIHUOM! Järjestelmäongelmista johtuen asiakkaidemme pankkipalveluissa on esiintynyt häiriöitä. Häiriö vaikuttaa muun muassa verkko- ja mobiilipankin toimintaan. Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti. Päivitämme tietoja tilanteesta kanavissamme. #häiriötiedote
— Danske Bank Suomi (@DanskeBankFI) December 27, 2019
Jätämme ohjeet näkyviin
näitä ei nyt tarvittu
kyseessä Dansken tilapäinen häiriö
Havainto pe 27.12.2019 klo 11:31. Pikaohjeet.
Danske Bankiin liikennöitäessä Monipankin versio 20.12.2019 tai uudempi saattaa antaa virheilmoituksen
Saapuva sanoma allekirjoitettiin käyttämällä tunnussanomaa, joka ei ollut sama kuin se, jolla runko salattiin
Ratkaisu 1: Tilapäinen häiriö. Yritä myöhemmin uudestaan.
Ratkaisu 2: Tarkista että keskitason varmenteissa on 24.1.2020
vanhenevat DPSIGN ja DPCRYPT
20.12.2019 Monipankki päivitettiin käyttämään
27.10.2019 asti voimassaolevia keskitason varmenteita DPCRYPT ja DPSIGN
Niiden käytttämisessä ilmeni 27.12.2019 em. virheilmoitus.
Pikaratkaisu on yo. ohjeiden mukaan palata käyttämään
24.1.2020 vanhenevia keskitason varmenteita.