Ohjelmapäivitykset voit ladata Atsoftin sopimusasiakassivuilta, osoitteesta www.atsoft.fi/asiakas.htm. Voidaksesi käyttää em. sivua, tulee sinulla olla voimassaoleva ylläpitosopimus siihen ohjelmistoon, jonka päivitystä olet lataamassa. Tarvittavat käyttäjätunnukset saat Atsoftin puhelintuesta.
Tulosta tämä ohje paperille päivityksen asentamista varten.
Ennenkuin aloitat päivityksen lataamisen, varmistu ettei se ohjelma, jota olet päivittämässä ole käynnissä koneessasi. Paina Alt Ctrl ja Delete näppäimet pohjaan, jolloin ruudulle avautuu Sulje ohjelma -ikkuna. Tarkista listalta, ettei päivitettävä ohjelma ole käynnissä. Jos on, siirry siihen ohjelmaan ja valitse Lopeta tehtävä tai siirry ao. ohjelmaan ja valitse Tiedosto/Lopeta.
Päivitettävän ohjelman käynnissä oleminen estää latautumisen jälkeen tapahtuvan ohjelman tallentumisen ilmentyen siten vasta aivan lopuksi.
Päivityssivuilla on jaossa uusin ohjelmaversio sellaisenaan (esim winlrk.exe) että pakattuna (winlrk.ex_). Pakattua tiedostoa tarvitaan vain silloin, kun päivitys ladataan eri koneella kuin mille se asennetaan ja päivitys joudutaan siirtämään levykkeellä koneelta toiselle. Jos pakkaamaton ohjelma ei mahdu yhdelle levykkeelle, lataa pakattu versio, kopioi se kohdekoneeseen ja pura sitten expand ohjelmalla.
Ennen päivityksen lataamista, tarkista, ettei se ohjelma, jota olet päivittämässä ole käynnissä !
Päivityksen lataamiseen tarvitset voimassaolevan käyttäjätunnuksen ja salasanan. Käyttäjätunnusta ja salasanaa muutetaan aika ajoin, jolloin aiemmin saamasi tunnus ei enää ole käytössä. Käyttäjätunnus ja salasana kirjoitetaan pienin kirjaimin.
Jos OK painikkeen painaminen antaa ilmoituksen Authorization Required on antamasi käyttäjänimi tai salasana virheellinen. Tarkista että annoit molemmat käyttäen pieniä kirjaimia ja että annoit varmasti oikeat tunnukset. On myös mahdollista että saamasi tunnukset ovat vanhentuneet.
Tallenna ohjelmapäivitys siihen hakemistoon, minne ohjelmisto on asennettu. Jos ohjelmisto on asennettu asennusohjelman tarjoamaan paikkaan ovat hakemistot seuraavat:
Kirjanpito.. C:\WINKP
Laskutus.... C:\WINLS
Palkanmaksu. C:\WINPL
Ennen tallentamista, tarkista vielä että tallennuskohde on oikea.
Mikäli ohjelma ei kysy haluatko korvata tiedoston vaan alkaa tallentamaan kysymättä, on joko kohde tai tiedostonimi annettu väärin (et ole tallentamassa päivitystä vanhan päälle). Tarkista tällöin yläpuolelta että kohde on oikea.
Jos päivityksen latauduttua Windows antaa ilmoituksen "Ei voi luoda tai korvata kohdetta Winlrk: Windows käyttää määritettyä tiedostoa" on se ohjelma, jota olit lataamassa käynnissä tietokoneessasi. Poistu tällöin ao ohjelmasta, palaa ohjeiden alkuun ja tee kaikki uudestaan.