Finvoice laskujen perillemenossa on esiintynyt häiriöitä 26.4. alkaen. Jos teet Asterilla Finvoice verkkolaskuja, lue seuraava ============================ LUE HYLLASKUT SÄÄNNÖLLISESTI ============================ Jos teet Asterilla Finvoice verkkolaskuja, lue säännöllisesti pankin muodostama HYLLASKUT -palaute. Palautteen lukeminen on nopein tapa saada selville mahdolliset verkkolaskun kulkuhäiriöt. HYLLASKUT palaute muodostuu 0-3 pankkipäivän kuluessa sellaisista laskuista, joita ei ole voitu toimittaa perille. ================================== TARKISTA LÄHETE/LASKUTUKSEN VERSIO ================================== Käynnistä Asteri lähete/laskutus ja valitse ohje/tietoja Asteri laskutuksesta Jos versiopäivämäärä on väliltä 26.4.2013-10.6.2013, siinä versiossa on ollut ominaisuus, joka täyttää automaattisesti Finvoice tallennuksen seller -välilehdelle SellerAccountDetails kohtaan tilinumerot paperilaskun tilinumeroista. Kopioituneet tilinumerot ovat voineet olla sellaisessa muodossa, ettei Finvoice tarkistus niitä hyväksy, jolloin laskut ovat jääneet virheeseen. Tee tällöin alla olevat toimet =============== Päivitä ohjelma =============== Päivitä lähete/laskutus uusimpaan versioon (11.6.2013 tai uudempi) http://www.atsoft.fi/wa/v6/wapaiv.exe =========================================== Tarkista Finvoiceen tallentuvat tilinumerot =========================================== Valitse laskunsyöttötilassa tiedosto/verkkolasku/Finvoice Seller -välilehti / SellerAccountDetails Tarkista TILI2 - TILI6 kohdista, että siellä ei ole ylimääräistä, turhaa tai käyttämätöntä tilinumeroa Tarkista myös, että tilinumeroissa ei ole välilyöntejä. Jos on turhia tilinumeroita, poista ne. Jos on välilyöntejä, kyseessä lienee paperilaskun puolelta kopioitunut tilinumero, jonka voi poistaa. ============================= Tarkista Finvoice perillemeno ============================= Jos oli turhia tilinumeroita tai välilyöntejä tilinumerossa, tarkista että 26.4.-14.6. aikana lähettämäsi Finvoicet ovat menneet perille Tarkistuksen voit tehdä lukemalla pankista HYLLASKUT -aineiston tai ottamalla yhteyttä pankkiin tai laskun vastaanottajiin.
Asteri ohjelmien asiakaspalvelu, (09)350 75 30, atsoft@atsoft.fi