Tapahtumat netistä tulkitsee pankkien tiliotteita html ja pdf-muodoista.
Niiden muotoa ei ole standardoitu.
Eri nettiselaimista / pdf-ohjelmista saadaan hieman erilaisia tulkintatuloksia
Jos nettiselain vaihtuu, päivittyy tai pankki heinosäätää tiliotteen muotoa, voi tulkinta lakata toimimasta.
Yleisin ratkaisu on kokeilla toista selainta: sillä on ratkaistu lähes kaikki pulmat
Toiseksi yleisin ratkaisu on kokeilla läpi tulkintaohjeita: toinen tulkintaohje toimii ehkä paremmin kuin ohjelman tarjoama.
Näistä syistä tulkinnat saattavat lakata toimimasta tai jonkin tiliotteen tulkinta ei onnistu lainkaan.
Jos aiemmin toiminut tulkinta lakkasi toimimasta tai tulkinta ei onnistu:
Testaa kaikki selaimet läpi, kunnes saat onnistuneen tulkinnan.
Esim: Eurocard luottokorttilaskun tiliöinti Finvoice laskusta onnistuu, kun valitset Finvoice-visualisoinnista tuoterivit ensimmäisen rivin otsikosta alkaen ja käytät tulkintaohjetta "eurocard / eurocard / e-laskun visualisoinnin tapahtumarivit maalattuna (Chrome, Aktia)"
Jos selaimen vaihto ei auttanut, kokeile eri tulkintaohjeita käymällä kaikki vaihtoehdot läpi
Joskus aineiston tulkinta katkeaa johonkin herjaan joka ratkeaa lisäämällä/täydentämällä puuttuva/vajaa ensimmäinen/viimeinen rivi aineistoon tai muuten korjaamalla aineistoa
TN tulkitsee parhaiten ohjelmallisesti tuotettuja aineistoja.
Jos tiliote on skannattu paperisesta, tulkinta ei ehkä onnistu
Jos ei vieläkään tulkitse, raportoi Atsoftiin.
Raportoi vasta kun olet käynyt kohdat 1-3 läpi huolellisesti.